In een wereld waar iedere swipe, klik en like telt, is authenticiteit niet langer een luxe, maar een noodzaak. Dit is precies waarom User Generated Content (UGC) zo’n krachtige tool is in de hedendaagse marketingstrategieën. We zien het overal: echte mensen die echte ervaringen delen via social media. Maar wat gebeurt er als we deze echte ervaringen, oftewel user generated content, gaan gebruiken als de motor achter onze advertenties?
In deze blog leg ik je de 5 voordelen uit van het inzetten van UGC in advertenties.
1. Je bereikt een grotere doelgroep dan jouw volgers.
UGC wil je voornamelijk verspreiden onder een nieuwe doelgroep. Je wilt een grotere doelgroep de ervaringen met jouw product of dienst laten zien. Met het plaatsen van UGC op jouw eigen social kanalen bereik je vooral jouw volgers + klanten. Door advertenties in te zetten bereik je een veel grotere doelgroep en hiermee dus ook potentiële klanten.
2. Het inzetten van UGC is geloofwaardiger.
Als je zelf vertelt hoe goed jouw product is, dan zullen toch minder mensen dit geloven. In dit geval vertelt een onafhankelijk persoon de ervaring met een product en dit zorgt voor een hogere betrouwbaarheid!
3. Het creëren van UGC is goedkoper.
Aan goede content creatie hangt een prijskaartje. Bij UGC ligt dit vaak een stuk lager. Het is dus niet alleen geloofwaardiger maar ook nog goedkoper om UGC in te zetten.
4. Goedkopere klikprijzen.
De relevantie van de advertentie bepaalt mede de klikprijs van de advertenties. Uit onderzoek is gebleken dat de klikprijs 50% lager ligt bij UGC video’s dan bij traditionele video’s (Everyone social, 2021).
5. UGC zorgt voor een hoger conversieratio.
Uit onderzoek blijkt dat advertenties die UGC bevatten een 29% hogere conversieratio hebben (Everyone social, 2021).
Wil jij nu ook jouw UGC benutten voor jouw bedrijf via Instagram, YouTube of TikTok?
Bij Hyred raden we WEBSTRIJD aan, een bureau dat gespecialiseerd is in online groei en ervoor zorgt dat jouw bedrijf zichtbaar is op de plekken waar jouw potentiële doelgroep zich bevindt. En ja, dat is steeds vaker online.
Ben je geïnteresseerd in de mogelijkheden om samen te werken met WEBSTRIJD? Plan dan een gratis strategie gesprek in of mail naar info@webstrijd.nl.